Oraingo egunetan papera eta margoak erabiltzen jarraitzen dira, baina gero eta indar gehiago lortzen ari dira beste material mota batzuk, hala nola, “pizarra magikoa” delakoa (ondoko irudia). Bertan boligrafo batekin marraz dezakete eta pantalla gabitzeko nahikoa da bertan dagoen zintatxo bat alde batetik bestera arrastatzea. Berriro zuri dago umeen marrazkien zain.
Betidanik umeek marraztu egin dute lurrean klarionak erabiliz. Leku batzuetan, adibidez, nire auzoko parke batean debekatu egin zen orain dela 3 urte lurrean klarionaz margoztea auzokideen kexken ondorioz, zikinkeria bat zelako.
Baina ez ziren konturatu “zikinkeri” horiek umeen obra txikiak zirela eta haien izaerei buruzko informazioa ematen zutela. Lurrean marrazten ez uztea, umeei askatasun zati bat kentzea dela uste dut.
Baina benetan indarra hartzen ari duena ordenagailua da.
Gaur egun, gure gizarteko esparru askotan, teknologia berrien beharra eta erabilera, ordenagailuak batez ere, ezinbestekoa bihurtzen ari da. Horregatik, umeak txikiak direlarik, ordenagailuekin trebatzen hasten dira.
ikustea 3 urteko umeen gela batean ez da gauza bitxia ordenagailu bat ikustea eta bere inguruan ume txiki.txikiak borrokatzen nori tokatzen zaion adosten ez dutelako.
Gure gaiarekin lotuz, gero eta programa gehiago daude haurren erabilerarako. Horietariko batzuk marrazteko balio dute, adibidez, Paint programa, guztiengatik ezagunena eta erabiliena dena. Baina gero eta programa landuagoak, garatuagoak eta baliabide gehiagorekin sortzen ari dira (irudian ikus daitekenez), eta umeak haietara moldatzen dira inolako arazorik gabe.
Aukera asko daude: kolore desberdinak, lodiago edo finago irudikatu daiteke, estilo desberdinak, efektu desberdinak… Baina umeak, umeak dira paper baten aurrean edo ordenagailu baten aurrean, horregatik egiten dituzten irudiak berdinak izando dira, sentimendu berberekin, nahia berberekin eta gogo berberekin.
Dena den, nire ustez, papera eta margoak erabiliz, umeek askatasun gehiagorekin marraz dezakete, orritik mugi daitezke eta zuzenean egin, ez ordenagailu baten pantaila tartean izanda.
Adibidez, programa honekin topo egin nuen eta zuen eskura jartzea bururatu zitzaidan zuek proba dezazueten. Animo eta trebeak izan!!!
Betidanik umeek marraztu egin dute lurrean klarionak erabiliz. Leku batzuetan, adibidez, nire auzoko parke batean debekatu egin zen orain dela 3 urte lurrean klarionaz margoztea auzokideen kexken ondorioz, zikinkeria bat zelako.
Baina ez ziren konturatu “zikinkeri” horiek umeen obra txikiak zirela eta haien izaerei buruzko informazioa ematen zutela. Lurrean marrazten ez uztea, umeei askatasun zati bat kentzea dela uste dut.
Baina benetan indarra hartzen ari duena ordenagailua da.
Gaur egun, gure gizarteko esparru askotan, teknologia berrien beharra eta erabilera, ordenagailuak batez ere, ezinbestekoa bihurtzen ari da. Horregatik, umeak txikiak direlarik, ordenagailuekin trebatzen hasten dira.
ikustea 3 urteko umeen gela batean ez da gauza bitxia ordenagailu bat ikustea eta bere inguruan ume txiki.txikiak borrokatzen nori tokatzen zaion adosten ez dutelako.
Gure gaiarekin lotuz, gero eta programa gehiago daude haurren erabilerarako. Horietariko batzuk marrazteko balio dute, adibidez, Paint programa, guztiengatik ezagunena eta erabiliena dena. Baina gero eta programa landuagoak, garatuagoak eta baliabide gehiagorekin sortzen ari dira (irudian ikus daitekenez), eta umeak haietara moldatzen dira inolako arazorik gabe.
Aukera asko daude: kolore desberdinak, lodiago edo finago irudikatu daiteke, estilo desberdinak, efektu desberdinak… Baina umeak, umeak dira paper baten aurrean edo ordenagailu baten aurrean, horregatik egiten dituzten irudiak berdinak izando dira, sentimendu berberekin, nahia berberekin eta gogo berberekin.
Dena den, nire ustez, papera eta margoak erabiliz, umeek askatasun gehiagorekin marraz dezakete, orritik mugi daitezke eta zuzenean egin, ez ordenagailu baten pantaila tartean izanda.
Adibidez, programa honekin topo egin nuen eta zuen eskura jartzea bururatu zitzaidan zuek proba dezazueten. Animo eta trebeak izan!!!
No hay comentarios:
Publicar un comentario